Kan een accu in een mobiele telefoon plots gaan lekken?

Als ik de achterkant van mijn mobiel haal, lijkt er een vloeistof aan het apparaat te zitten, maar aan de accu is niets te zien, dus ik weet niet wat het dan is. Telefoon werkt wel gewoon goed, liep eerst leeg met opladen maar met een andere oplader lijkt dat verholpen.

Kan een accu van een mobiel plots gaan lekken, of stukgaan bij vallen? Hoe merk ik dat de accu lekt, en werkt het apparaat dan nog wel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K
Ritsuka
8 jaar geleden
Is het een originele accu?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, nooit vervangen oid

Antwoorden (1)

Een mobiele telefoon maakt tegenwoordig gebruik van Lithium-ion. Het komt erop neer dat het niet kan lekken, aangezien het geen vloeistoffen bevat. Dus waarschijnlijk is het niet de accu. Zie de bron voor eventueel aanvullende informatie