Heb een oude koelkast ong. 25 jaar oud, heb hem altijd op 3 staan (draaiknop) van 1 tot 5, hoe zet ik hem kouder? naar beneden of naar boven tot 5?

Heb een oude koelkast ong. 25 jaar oud, heb hem altijd op 3 staan (draaiknop) van 1 tot 5, hoe zet ik hem kouder? naar beneden of naar boven tot 5? merk Nordland

Toegevoegd na 2 minuten:
ipv van tot 5 is naar 5

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Naar 4 of 5 zetten, hoe hoger het getal hoe meer de koelkast gaat koelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor de reactie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Koop een goedkope thermometer en leg die in je koelkast.
Na een dag zet je hem een stand hoger en kijk later op de thermometer.
Dan weet je ook of hij nog wel werkt.
Maar ook hoe veel het dan scheelt.
Tip: overweeg een nieuwe te kopen, die oude dingen gebruiken aanzienlijk meer stroom dat de nieuwe.
Dat kan per jaar veel geld schelen.!

Antwoorden (1)

in het algemeen geldt: Hoe hoger de stand, hoe lager de temperatuur.

Wel kan de exacte temperatuur per merk verschillen, hiervoor kun je in de gebruiksaanwijzing kijken (als je die nog hebt)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor de reactie, heb helaas de gebruiksaanwijzing niet meer