drinken over toetsenbord laten vallen, wat moet ik doen?

ik heb drinken over mijn toetsenbord laten vallen (logitech g910), het was een best dure... nu doen sommige knopjes het niet meer, wat moet ik doen? heb al gedroogd en alles maar blijft niet werken...

Toegevoegd na 34 minuten:
Het is trouwens Ice Tea

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Was het cola / water / thee / koffie / melk o.i.d.?

Het beste antwoord

Voor ik ga antwoorden.
Welk drinken was het?
Water, droogt wel op. Maar geef het genoeg tijd. Lijkt droog is niet genoeg.
Cola, man dat gaat plakken. En hier ga je iets meer werk mee hebben.

Op internet vind je verschillende tips.
Die gaan van
*Toetsenbord uit elkaar vijzen, alles goed droog maken ( zelfs in rijst leggen om het laatste vocht zeker te laten opslorpen)
*In geval van 'plakkige toetsen' zou osmosewater helpen. En dan terug lang laten drogen. En met lang gaat het over minimaal 3 dagen als hij open gevezen is en anders een week.
*Op zijn kop laten drogen zonder de batterij in.
*Haardroger gebruiken om mogelijke restjes zeker te verdampen
*Toetsenbord opendoen en al de 'rubber nopjes' controleren. ( Voor de lastige letters, en allemaal een na een terug op de juiste plek hangen. Zo'n nopje moet stipt liggen zo blijkt
*Betreffende toets erafhalen, achterkant schoonmaken en terug vastzetten.

Over het algemeen leek ingeval van drank in toetsenbord het onderstaande de beste raad te zijn.
1) Uit zetten en voeding + accu verwijderen
2) Uit elkaar halen, zover dat kan de stukken losvijzen.
3) Laten drogen in een bak ongekookte rijst of vochtabsortiekorrels
4) Schoonmaken met pure alcohol
5) In elkaar zetten
6) Schietgebedje doen (lol)
7) Aanzetten en testen.
Aangezien jij zegt dat het al droog is, kan jij beginnen bij stap 5

Toegevoegd na 5 minuten:
4 dat is
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel!