Wat bedoelen ze met DVB-T ingebouwde digitene?

Ik zoek een tv voor op mijn slaapkamer. Heb dus een mooie gevonden maar snap niet wat ze bedoelen met : DVB-T ingebouwde digitene (van KPN) gecertifeerd met Ziggo en UPC. Ik heb dus een digitene van KPN met een kastje maar ook een insteek kaart. Kan iemand bij vertellen welke ik hier voor nodig heb. (Kastje of insteekkaart)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

DVB-T is de techniek die bij digitenne gebruikt wordt. Wanneer een TV deze techniek ondersteunt heb je geen decoder nodig om het signaal uit de lucht te halen, kan dus rechtstreeks vanaf de TV.

Toegevoegd na 53 seconden:
De insteekkaard kun je in de TV stoppen in dat geval.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een digitale tv is geschikt voor ontvangst van Digitenne of Ziggo, maar je hebt dan wel een geschikte CI-module nodig. Zo'n module past in de sleuf achterop de tv. In de module kun je dan weer de smartcard steken, dan heb je geen aparte decoder (en extra afstandsbediening!) meer nodig.
Je moet wel een antenne op de tv aansluiten om het signaal uit de lucht op te pikken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou kunnen werken, maar misschien moet je deze TV toch maar niet kopen. Ziggo en UPC doen namelijk DVB-C en geen DVB-T. Dat er gezegd wordt dat het werkt met Digitenne (dat is dus wel DVB-T) is dus maar de vraag. Als de leverancier/winkelier de verschillende versies DVB niet uit elkaar kan houden voorspelt dat weinig goeds.
Met het losse kastje van Digitenne werkt het in ieder geval wel, met alle TV's. Een CI+-kaart is natuurlijk makkelijker, je hebt dan nog maar één afstandbediening nodig.
Met behulp van Tweakers.net kun je misschien makkelijker de TV kiezen die geschikt voor je is.