Welke soort hardeschijf (extern) is te gebruiken voor mobiel en laptop?

Ik zoek een externe harde schijf, van 100 GB, minimaal. Ik wil graag dat deze draadloos kan communiceren met mijn telefoon, dus dat ik er geen USB aan aan hoef te sluiten. Als ik de harde schijf wel via USB aan mijn computer kan aansluiten zou heel fijn zijn, maar niet noodzakelijk. Wat voor soort harde schijf is hier geschikt voor? Ik weet niet of er één specifiek model is, maar ik hoop er niet meer dan 75€ voor te betalen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan idd een USB-schijf hangen aan je PC en dan met een programma als https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.android.pop&hl=nl_NL je bestanden overzetten. Dan moet de PC wel aan staan als je wat wil. Je zou ook geen nieuwe HDD te hoeven kopen als je nog wat ruimte over hebt op een schijf. Je zou dan gewoon een partitie kunnen maken.

Als je een oplossing wil dat je PC niet aan hoeft zou je met een netwerkschijf kunnen werken. Die koppel je aan je router (bedraad of zelfs draadloos)en daarna is hij door al je apparaten op het netwerk te bereiken.

http://tweakers.net/categorie/685/netwerkopslag/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpWMDQ2NQXRZYo6SVbSSV6KChoeLi6ZSbK2OkpG5uSFILhekVclQSUcpN7ECzKqtrQUA