Hoe kom ik er achter wat mijn custum wachtwoord van mijn nieuwe router is die ik ben vergeten?

Ik heb al ruim een half jaartje een tweede router boven geplaatst en dus wou ik mijn SMART tv aansluiten op mijn nieuwe DRAADLOZE router maar ik ben dus vergeten wat het dus was. Ik heb het veranderd en kan het zo 1,2,3 niet meer herinneren. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Elke router heeft een resetknop, vaak aan de achterkant waar je soms met een paperclip deze moet indrukken. Het wachtwoord staat op de router (vaak: admin). Dan naar de router gaan, typ: 192.168.0.1 en dan kan je alles weer instellen hoe je het zelf wilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Is er ook een andere manier?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ho, wacht even. Bedoel je het wachtwoord van de router, of het wachtwoord van je draadloze verbinding? freekfluweels antwoord gaat in op de router zelf. Aangezien je alleen wat aan wil sluiten lijkt het om het ww te gaan oim verbinding te maken. Die kan je gewoon vinden door je router in te duiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het wachtwoord van mijn draadloze netwerkverbinding van mijn nieuwe router om iets aan te sluiten inderdaad. Zou je in stappen kunnen uitleggen hoe dat precies in zijn werk gaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het om het ww gaat om verbinding te krijgen.
Vindt het ip-adres van je router (vaak 192.168.0.1)
Tik dat adres in in je webbrowser
Tik gebruiker/ww in (vaak admin/admin of merkspecifiek als je het onveranderd hebt gelaten)
Zoek bij wireless>security> WPA key (of iets in die richting)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tik CMD in bij "run" of in de windows 8 zoekbalk.
Enter
tik in: ipconfig
enter
het nummer wat achter default gateway staat is je router ip adres Maar probeer eerst 192.168.0.1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een beetje geluk staat admin/admin of equivalent nog in geheugen van je browser.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top dat is wat ik wou weten!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een beetje geluk staat admin/admin of equivalent nog in geheugen van je browser. Als je dezelfde PC/browser gebruikt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak er een antwoord van MrTomaat, zou ik zeggen. :-)