Waar kan ik gratis foto's vinden, die geschikt zijn om uit te vergroten?

Ik zoek een plek op het internet waar je op een makkelijke manier en gratis foto's kunt downloaden of opslaan. Ze moeten geschikt zijn om te eorden uitvergroot.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Ritsuka
9 jaar geleden
waar wil je ze voor gebruiken? want je zit natuurlijk wel met auteursrechten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Idd zonder auteursrechten, als het even kan. Is voor schilderij aan de muur thuis. Ik wil het laten afdrukken op canvas of iets dergelijks.
Cryofiel
9 jaar geleden
Of een foto geschikt is hangt niet zozeer af van het aantal megabytes, maar van het aantal pixels. Voor een afdruk op canvas heb je ongeveer 100 DPI nodig. DPI is Dots Per Inch, ofwel pixels per inch. Als jouw foto bijvoorbeeld 1000 pixels breed is, en je neemt genoegen met 100 DPI (is vrij laag voor op papier maar prima voor op canvas), en kun je je foto uitvergrote tot 10 inch, en dat is ongeveer 25 cm.
Antoni
9 jaar geleden
Grey, allerlei schilderijen worden door verschillende bedrijven al geprint op canvas. Dat hoef je niet zelf te gaan regelen door het zoeken van een geschikte foto. Je kan de reproducties van die schilderijen gewoon bestellen. Met copyright heb je ook geen problemen meer, zo verwacht ik, dat is al geregeld door die bedrijven.
Poet
9 jaar geleden
Google eens met de term "beeldbank". Dan vind je diverse fotoverzamelingen van overheidsinstanties en die zijn gratis te gebruiken. Bijvoorbeeld Rijkswaterstaat en de rijksdienst voor het cultureel erfgoed

Antwoorden (1)

Er zijn vele sites te vinden als je even zoekt op "free stockphoto" Afhankelijk van de regels op de site zijn deze auteursrechten vrij, of alleen voor persoonlijk gebruik. Freeimages is 1 van de bekendere.....