krijg ik hetzelfde voltage en ampère als ik een kabel knip en verleng met audio kabel?

Hallo,

Ik wil thuis beveiliging camera’s installeren, alleen ik heb geen voeding in de buurt van de camera. Ik wil de voedingskabel knippen en vervolgens verlengen met een Audio kabel ofz. Maar ik ben bang dat het niet gaat werken. Graag zou ik jullie tips willen horen. Verlengsnoer heb je niet van de camera zelf.

Camera gebruikt 4.2 wat (max), DC 12V/1.0A

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voor zwakstroom (wat dit is) kun je wel audiokabel gebruiken. Deze camera gebruikt zo weinig stroom, dat dit geen probleem mag zijn. Je moet natuurlijk niet onbeperkt gaan verlengen, maar een paar meters moet kunnen.
jc54
9 jaar geleden
Het verlengen van deze kabel is geen probleem, net zoals het antwoord hierboven al aangeeft is de spanning en het verbruik laag, maar als de camera nieuw is of nog garantie heeft, en je gaat in de kabel knippen dan ben je helaas wel je garantie kwijt. Een geschikte oplossing hiervoor is het plaatsen van een kleine voeding met geschikte stekkers er aan zodat je niet in de kabels hoeft te knippen.

Op de website hieronder heb je een geschikte voeding voor jouw camera, zij kunnen tevens de stekkers en de bijbehorende kabels op maat voor je leveren, je hebt dan een industriele oplossing voor je camera, en je bent je garantie niet kwijt van die camera.
voor maatwerk kune je met HTF Electronics contact opnemen en aangeven wat je wensen zijn.

http://www.htfelectronics.nl/nl/netschakelvoeding-12v-21a.html

Veel succes met je project