Waarom doet Internet het wel op tablet, maar niet op pc?

Sinds vandaag doet Internet het niet op mijn computer en telefoon. Ik heb draadloos internet/wifi, maar hij doet het alleen op mijn ipad of samung tablet. Niet op pc's (we hebben er 2, allebei werkt Internet niet) en ook op onze mobiele telefoons. Ik heb van alles geprobeerd bij de router (stekker in/uit etc.) maar hij doet het nog steeds niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is trouwens geen storing gaande ofzo. Ik heb een Ziggo abonnement en een Sitecom USB wifi adapter

Toegevoegd na 18 uur:
Foto: dit zijn de lampen die branden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zitten je tablets op hetzelfde netwerk (liften ze niet stiekem mee op de wifi van de buren?)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja op hetzelfde netwerk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je wifi op je laptop kan stuk zijn.
Heb je niet toevallig een schakelaartje op je laptop waarmee je de verbinding kan verbreken/activeren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik heb een USB wifi adapter, bedoel je die?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denken trouwens niet dat dat het is, want de wifi doet het ook op mijn telefoon niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet m op een ander kanaal, kan ook door storing van kanalen komen. Hoe je dat doet ligt aan je router maar bij mij moet je de stekker er dan 10 sec uit halen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op een ander kanaal zetten moet altijd via de webinterface van de router. Of je router dat het automatisch, maar dan mag je dit probleem nog steeds niet hebben (als het überhaupt te maken heeft met een verkeerd kanaal).

Antwoorden (1)

Je gebruikt de USB wifi adapter in je laptop neem ik aan? Dan ligt het waarschijnlijk aan de adapter, herinstalleer de driver en dan zou hij het moeten doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lijkt me sterk, want de vraagsteller heeft het probleem ook op zijn telefoon.