Wat kost het aan elektriciteit om een verwarming van 2000W te laten branden?

Ik wil deze winter graag een elektrische verwarming gebruiken maar ik vraag me dus af wat dat kost aan elektriciteit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Elektrische verwarming is de duurste die er is ; kost je zo 5 - 7,5 euro per DAG.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Marleen maar wel onder voorbehoud. Elektrische verwarming werkt namelijk snel en als het alleen dient om de ochtendkou te verjagen en je hebt een timer waardoor je kachel elke dag een half uurtje brandt, kan het wel goedkoop zijn. Maar als je overdag thuis bent wordt het inderdaad een dure grap. is gasverwarming niet mogelijk of toegestaan? Denk ook eens aan de mogelijkheid om de verwarming te omzeilen:
(a) als je elders aan het werk of op school/ studie bent hoef je thuis niet te stoken
(b) als je in een flat o.i.d. woont, bedenk dan dat je buren wel stoken, misschien kun je volstaan met een wintertrui?
(c) is hout stoken misschien een mogelijkheid? en tenslotte, als je geen werk hebt en niet hoeft te studeren, kun je naar een openbare verwarmde ruimte gaan zoals een bibliotheek waar je veelal kunt internetten of de krant lezen; er wordt daar gestookt en het kost jou niets...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oja, ik heb jouw vraag als een goede vraag beoordeeld, veel mensen blijken geen idee te hebben van de kosten.

Het beste antwoord

Dat hangt met name af van de energieleverancier en het contract dat je met die leverancier hebt. Ook of je een apart dag-/nachttarief hebt.

Eur 0, 20/kWh is een 'normaal' tarief. Dat is de uurprijs voor 1000 Watt. Een kachel van 2000 Watt kost dan Eur 0, 40/uur.

Een gaskachel is goedkoper in het energieverbruik, als je de keus zou hebben.

Voor een

Toegevoegd na 2 minuten:
Denk verder aan de aanwezigheid van een geaard stopcontact en hetgeen de zekering aankan in de groep waarop de kachel (stroomvreter) wordt aangesloten.