Zijn er servomotoren die 2 kanten op kunnen draaien en hoe bestuur ik deze?

Ik moet voor school een prototype van iets maken en daarvoor heb ik een servomotor nodig die naar links en recht kan draaien. En ik vroeg me af hoe ik deze kan activeren met een joystick.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ja, een servomotor is juist bij uitstek een motor die twee kanten op kan draaien. Een sevomotor wordt namelijk gebruikt om iets te sturen. En een fiets die alleen rechter bochten kan maken is niet zo praktisch.
Maar je kunt een servomotor niet activeren met een joystick alleen. Daar heb je wel de nodige elektronica bij nodig.
Reddie
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en wat zou ik dan anders kunnen gebruiken. een elektromotor?