Printpapier, net iets dikker dan normaal en in kleur. Waar is dit te koop?

Het normale witte papier wat doorgaans gebruikt word is volgens mij 30 gram?

Er op volgend komt dan 60 gram, klopt dit?
Zo niet, wat dan wel?

Het papier moet net iets dikker en steviger zijn, maar niet teveel. Want het moet wel gebruikt kunnen worden in een normale huis-tuin-en-keuken printer om het zo te zeggen. Is dat überhaupt mogelijk, ander papier dan het meest standaard in een simpele Epson printer?

En dan nog de vraag...
Waar koop je dat papier in een kleurtje? En het liefst zo goedkoop mogelijk.
Wil een soort van flyers/informatie blad printen. Dus iets gekleurd staat natuurlijk leuk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (3)

Het normale papiergewicht is 60 gram, en wil je iets steviger dan neem je 80 gram. Want 100 en 120 gram zijn meer kartonachtig.
Je kunt dat steviger papier in diverse kleuren kopen bij onder andere V&D, Bruna, en Pipoos.

Toegevoegd na 13 minuten:
Die dikte gaat gewoon goed op alle printersoorten. Pas bij 120 gram kan het misgaan bij eenvoudige printapparaten.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Áanvulling, 80 gr papier kan in principe in iedere printer dus ook die van jou. Vul alleen de voorradbak iets minder vol. Succes.
Printerpapier is bijna altijd 80gr of zwaarder, mooi stevig papier is 120 gr, nog steviger krijg je 160gr, en mooi zwaar papier wat nog door de printer wil is 250gr. Waar je dit in kleur kan kopen? Ik denk de beter kantoor/boekhandel maar ws ook wel op de knutselafdeling van een warenhuis.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor een flyer, zeker wanneer je deze dubbelzijdig print zou ik rond de 120 grams papier gebruiken, dunner heb je kans dat het teveel doordrukt. en het is flodderig ziet er niet mooi uit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Normaal printpapier is 80 gram maar tegenwoordig is 75 gram de standaard. Dat zijn dunne velletjes waar je amper een vliegtuigje van kan vouwen.
Voor mooi papier moet je bij Vlieger http://vliegerpapier.nl/ in Amsterdam zijn en als het minder mag is Staples http://www.staples.nl/ een goede keuze.