JVC televisie geeft groen beeld. Waar kan dat aan liggen?

Sind een paar dagen geeft de TV met tussenposen groen beeld. Waar kan dat aan liggen? Ben natuurlijk bang dat ie ontploft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
34.6K

Het beste antwoord

Het probleem wat je beschrijft heeft te maken met een defect in het HDCP(High Definition Copy Protection) protocol. Dit kan aan de bekabeling liggen, wijzigingen in het protocol door een update(firmware update van je digitale ontvanger of televisie?) Philips LCD Televisies i.c.m UPC Horizon had hier nogal last van, maar sinds de major FW update begin dit jaar is dat grotendeels verholpen. Je geeft niet aan welke ontvanger je hebt, wellicht is er een tussentijdse update die dit probleem verhelpt?

Toegevoegd na 1 uur:
Vond nog een leuk artikeltje en wat voor jou interessant is staat onder het kopje 'handshake solutions' misschien door je ontvanger in een andere HDMI ingang te steken, of 're-seaten' wil dit probleem ook wel verhelpen... BTW heb je onlangs een HDMI switcher of splitter ertussen geplaatst?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank u wel voor het duidelijke antwoord. Het lag inderdaad aan de kabel.

Andere antwoorden (1)

Een rode, groene of blauwe waas op uw tv-scherm kan verschillende oorzaken hebben. In meeste gevallen heeft het een betrekking op uw bekabeling tussen uw digitale decoder en uw televisie (b.v. scart kabel, dvi kabel, hdmi kabel).

Als u alle stappen heeft gedaan, maar u heeft nog steeds een kleur of waas in het beeldscherm. Dan kan het zijn dat uw decoder defect is. Of zelfs mogelijk dat de poorten waar de scart- of hdmi kabel aansluiting het heeft begeven.
Test voor de zekerheid of de poort aansluiting van uw televisie toestel niet stuk is. Dit kunt u doen om bijvoorbeeld een ander randapparaat aan te sluiten (zoals b.v. DVD speler) op dezelfde poort waar uw decoder heeft aangesloten naar uw tv toestel.