De software is door ProRail in eigen beheer ontwikkeld. Wel met behulp van ingehuurde externe partijen. De software heet InfoPlus, ook wel als Info+ of als I+ geschreven.

In 2012/2013 is het InfoPlus-systeem op last van de minister overgedragen van ProRail naar NS. Tegenwoordig worden het beheer en de verdere ontwikkeling dus door NS gedaan.

De gegevens worden naar de borden gestuurd in de vorm van Flash-filmpjes.

De achterliggende systemen draaien dus op InfoPlus, de borden zelf op Flash.

Toegevoegd na 12 minuten:

InfoPlus verkrijgt zijn informatie weer uit een heleboel andere systemen. Die leveren gegevens over de dienstregeling, over de actuele positie van elke trein (als je weet waar de trein nu is en op welk moment hij daar volgens de dienstregeling had moeten zijn, kun je de vertraging berekenen), over het soort trein (Sprinter, Intercity enzovoort), over de actuele aankomst- en vertreksporen, en nog veel meer. Die andere systemen beschrijf ik hier niet, want daarvoor zou ik meerdere pagina's nodig hebben.

Cryofiel