Hoe kan ik mijn game pc upgraden?

hoi allemaal, ik wil graag mijn game-computer upgraden zodat hij nog sneller games kan spelen in nog hogere resoluties ik heb laatst al een nieuwe videokaart erin geplaats maar nu wil ik stapje bij stapje mijn pc upgraden omdat ik niet genoeg geld heb om dit in een keer te doen. Hoe kan ik zien welk item uit mijn pc het meest outdated is en welke ik dus het beste kan upgraden hopelijk kan iemand mij hier mee helpen

Mvg hansdepotvis

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is zelden lonend een pc beetje bij beetje te vervangen. Zelfs zeer lastig. 4 onderdelen zijn van belang voor de snelheid van een game pc namelijk;

Videokaart
Processor
Moederboard
Geheugen

Videokaart is vij makkelijk te vervangen, en ook een geheugen bankje ernaast zetten (moet wel t juiste type zijn en liefst zelfs hetzelfde merk en type) is goed te doen, maar wil je een nieuwer type geheugen dan zal je moederboard dit niet ondersteunen. Zelfde geldt voor de Processor, deze heeft een bepaalde aansluiting nodig ook wel Socket genaamd. AMD processoren veranderen niet erg vaak hun Socket type Intel is elke serie anders. Wil je dus je processor verander dan zan je hoogst waarschijnlijk aan een nieuw moederboard moeten. neem je een nieuw moederboard dan past het oude geheugen hier waarschijnlijk niet op en nieuwe geheugen bankjes zullen nooit de volle potentie halen als je oude processor er nog in zit.

Advies dat ik zou geven is spaar tot je genoeg hebt en koop iets van de huidige generatie. Dus in 1 keer. Een degelijke Gaming PC hoeft echt niet meer te kosten dan zo een 550 euro. Een systeem gebasseerd op AMD is gemiddeld zo een 10-15% goedkoper, Bouw de pc zelf of laat het iemand doen die hier verstand van heeft dit veilig te doen (dus iemand die weet hoeveel koelpasta etc, en hoe draden in de pc weg gewerkt moeten worden voor de beste airflow).

Een geupgrade pc (ge-frankensteinde pc) kost vaak meer omdat je op zoek moet naar nieuwe delen die de oude onderdelen wel kan gebruiken en zal zelden zo goed presteren als een nieuw systeem.