Kan ik mijn oude bakkelieten telefoon aansluiten via gsm?

zodat ik die overal kan gebruiken.

Toegevoegd na 6 minuten:
dus een oude gsm erin en de draden door verbinden? maar dan is er geen kiestoon. en hoe moet de draaischijf aangesloten? en de bel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Jazeker, het kan. Er zijn apparaatjes in de handel waar je zo een SIM-kaart in kunt drukken, die zich daarna gedragen als een normale telefoonlijn. Meestal gebruikt als tweede buitenlijn op een huis- of bedrijfscentrale, maar als je er graag een bakelieten telefoon op aan wilt sluiten kan dat ook natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan je GSM inbouwen in de bakkelieten telefoon, en hoewel het er leuk uitziet is het wel een heel geschouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja. goeie
plus 1 maar hoe moet je dat aan sluiten?
AWM
14 jaar geleden
geschouw?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon, is dan toch een mobieltje. Alleen een beetje groot en zwaar.
Nee, er is geen enkele manier waarop je die twee dingen op elkaar kunt aansluiten. Ik heb wel ergens een oude bakelieten namaak telefoonhoorn als 'oortje' gezien. Ook leuk, met zo een krulsnoer eraan!
AWM
14 jaar geleden
Alles kan
maar het is wel een heel gedoe
je zult in elk geval de draaischijf moeten instellen op tone of puls of in elk geval kunnen schakelen tussen tone en pulse of een modulator daarvoor inbouwen (ze waren jaren geleden nog wel te krijgen ) kliene kastje die je tegen het speaker gedeelte kon leggen en die dan de puls of tone omzetten

De speaker en microfoon gedeelte zou in principe geen bezwaar moeten zijn wel veel gepruts
en natuurlijk de accu moet aangepast worden Waarschijnlijk zul je een versterkertjes moeten inbouwen om het zwakke signaal geschikt te maken voor de speaker gedeelte van de telefoon
en omgekeerd een "verzwakker"om het microfoon gedeelte signaal
geschikt te maken voor de gsm microfoon.
een heel gedoe
maar zeker mogelijk
capthavoc