Is er een mogelijkheid om Linux op windows 98 te zetten ?

Ik heb namelijk nog een oude windows 98 pc. En zou hier dus graag linux op willen om er een beetje mee te proberen ( en natuurlijk omdat ik met windows 98 toch niet zoveel kan omdat het niet word ondersteund ) En welke linux zou op deze computer het geschiktste zijn ??
alvast Bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een PC met win 98 is sowieso verleden tijd. Je zou er een hele licht Linux distro op kunnen proberen, maar verwacht ook daar geen wonderen van. http://www.damnsmalllinux.org/

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk ondersteunt je computer het opstarten vanaf USB-stick niet. Je zou daarom een distributie op dvd kunnen zetten. Dat biedt sowieso het voordeel dat je de distributie eerst kunt uitproberen, zien of het je bevalt. Welke het geschiktst is? Je kunt LXLe proberen. Die distributie biedt alles wat je nodig hebt en het draait op computers met heel oude processors. Een oudere versie van Puppy Linux is ook nog wel aan te raden. Deze distro wordt in het geheugen geladen, wat met name bij oude systemen tot betere prestaties zal leiden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom DVD? Juist CD in zo'n geval.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom dvd? Omdat veel distro's zo groot zijn, dat ze niet meer op cd passen. En omdat ook pc's met een Windows 98-installatie best een dvd-speler kunnen hebben. Maar als dvd geen optie is, dan cd natuurlijk. Overigens is Plop Linux een uitkomst, mocht de pc niet kunnen opstarten vanaf usb. http://www.plop.at/en/ploplinux/index.html