Waarom Faalt de OV chipkaart zo gruwelijk?

Ik luister net de nieuwsflits en hoor gewoon dat er WEER wat fout is, jongens, hoe moeilijk is het om een gewone, goed beveiligde chipkaart te maken?
Of lijkt het maar gewoon dat het steeds fout gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar baseer jij op dat de OV-Chipkaart gruwelijk faalt?

Het beste antwoord

Ik denk dat Pasman (?) het bij het juiste eind heeft.
Bovendien is een 100 % veilige kaart maken onmogelijk, net als een 100 % goed programma schrijven onmogelijk is. Het voorstel, om voor groepen een soort groepenkaart te maken is volgens mij een volkomen onmogelijke taak. Dat had men van tevoren moeten bedenken. Het probleem is dat de ambtenaren die er mee bezig zijn geweest steken hebben laten vallen bij het definieren van het OV-project. Dat is een gebruikelijke situatie bij ICT projecten van de overheid. Het zou mij niet zijn overkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De ov chip probeert men gewoon door onze strot te drukken.
zonder dat het allerlei kinderziektes eruit gehaald zijn

Toegevoegd na 2 minuten:
Omdat de minister het zo gaarg wil en niet luistert naar de onderzoekers dat er een heleboel dingen niet kloppen aan de ov chip kaart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft te maken met de wijze van aanbesteden en contracteren van de partijen. In de aanbesteding wordt een bepaalde functionaliteit gevraagd. De aanbieder geeft een prijs, te hoog volgens de aanbesteder. Er wordt onderhandeld en uiteindelijk wil de aanbesteder voor een dubbeltje op de eerste rij zitten... en dat geeft problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar vind jij het zo makkelijk om een goed beveiligde kaart te maken? Waarom schrijf je niet een brief naar het ministerie dat jij de nieuwe OV Chipkaarten gaat maken en leveren in heel Nederland..

Schoppen tegen dingen is heel makkelijk, maar zelf actie ondernemen doen mensen niet of nauwelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je, ons bedrijf heeft net een nieuwe catalogus uitgebracht. Deze staat alweer vol met fouten. Nou ja, een paar dan.

Daar gaat het met de OV-chipkaart nu ook over. Die 'nou ja'. Die fouten worden altijd uitvergroot. Net zoals als je iets fout doet dat je daarop wordt afgestraft. Terwijl als je iets goed doet, is het normaal. Oneerlijke strijd.

De OV faalt helemaal niet gruwelijk.