Hoe geluid opnemen en daarna onder filmpje zetten?

Stel, je filmt iets met een simpele camera waar je geen microfoon op kan aansluiten. Dan wil ik het geluid opnemen met een microfoon die ik via een USB-poort heb aangesloten om mijn iMac. Hoe moet je dit dan (in iMovie) in elkaar monteren? Maar dan wel op een manier waardoor het geluid niet achter of juist voorloopt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

Je importeert het geluid in de bibliotheek van iMovie. Het ziet eruit als een groene balk. Je zet die (met de '+' rechts onderaan) in de geluidsstrook van je film (hij gaat vanzelf op de plaats staan waar de afspeelkop staat) en test de film uit. Komt het geluid te laat, dan kijk je hoeveel het ongeveer te laat komt en daarna verwijder je het geluid weer uit de geluidsstrook. Dan ga je naar de geluidsstrook in de bibliotheek en je versleept de voorste gele rand tot die ongeveer de tijd aftrekt die het geluid te laat kwam. Je kan ook even luisteren in het rechter schermpje. Daarna voeg je het geluid opnieuw in en kijkt of het nu OK is. Anders herhaal je de procedure.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Het is gelukt.

Andere antwoorden (1)

Je kan als je movie maker hebt op Windows het geluid van de video zachter zetten en je eigen muziek er super simpel op zetten. Misschien kan je proberen om movie maker te downloaden?