Wat is het gedeelte overig op mijn mac opslag? (88gb)

ik heb 500 gb opslag waarvan 88 gb Overig is. Wat is het overig gedeelte?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Alles wat geen audio, film, foto's, geinstalleerde programma's of OS-back-ups zijn.

Een aantal mogelijkheden:
- besturingssysteem
- Tekstbestanden
- zelf gemaakte databestanden (zoals back-ups die je zelf gemaakt hebt, die zal Mac niet herkennen als officieel back-up document).
- tijdelijke bestanden.

Hoe kan je hier gemakkelijk achterkomen.
- Open de root en ga kijken wat er op staat aan mappen.
- bekijk de grootte van elke map, daarbij moet er een map (of meerdere) uitspringen wat groottes betreft.
- Open die map en kijk wat er in staat.

Op deze manier vindt je vrij snel wat hetgeen is wat veel ruimte in beslag neemt en dus ook wat er onder overig valt.