kan ik een dvd recorder (met tuner)aansluiten op een pc monitor?

Ik wil graag tv kijken en opnemen via de pc monitor met een dvd recorder met ingebouwde tuner,zodat ik geen tv nodig heb,de dvd recorder is aangesloten met de kabel (tv )van UPV,kan dit allemaal wel?

Toegevoegd na 1 minuut:
Type foutje,het is geen UPV maar UPC

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

De DVD-recorder met ingebouwde tuner kan je inderdaad gebruiken om op te nemen. In detail kan het zijn, dat de tuner niet voor UPC geschikt is, maar enkel voor een antenne, DVB-T of kabelsignaal (UPC?).
Als de recorder ook nog een ingebouwde harde schijf heeft, is het opnemen 'easy'.

Afhankelijk van de uitgang van de DVD-recorder kan men het beeld ook via een PC-monitor weergeven. Echter kan je het geluid NIET via de meeste PC-monitoren weergeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het antwoordt,en ja het signaal wat binnenkomt komt is het kabelsignaal van UPC,net zoals met een gewone analoge tv.
Het geluid speel ik af via mijn stereo installatie,dus volgens jou/U moet het dus wel lukken?Ik gebruikte de dvd recorder ook als opname apparaat bij de tv,met een 160gb harde schijf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan het in ieder geval proberen. :-)

Andere antwoorden (1)

Nee, je hebt een apparaat nodig die het analoge signaal van je DVD kan opnemen zoals een Pinnacle MovieBox o.i.d. Of als je nog een 'oude' digitale camera hebt met een analoge ingang kun je deze als een bridge naar je PC verbinden via firewire(SONY) Maar dan heb je alleen nog software nodig zoals Adobe Premiere om het op te nemen en later te bewerken....

Toegevoegd na 1 minuut:
In Premiere kun je ook gewoon kijken zonder het op te nemen of te bewerken.... vaak zit er bij de Cannopus hardware ook software die dit mogelijk maakt....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraagsteller geeft aan dat de DVD-Recorder een ingebouwde tuner heeft; ergo daar kan hij/zij gewoon mee opnemen. Afhankelijk van de uitgang van de DVD-recorder kan men dit ook via een PC-monitor weergeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dit is bij mij het geval,er zit een HDMI aansluiting op,die ook op de meeste monitoren zit.
Bedankt voor alle reactie's.