Welk smeermiddel is geschikt voor plastieken tandwielen?

Ik heb zelf enige video opnemers en die heeft tandwielen met opgedroogde spul

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een food grade siliconen spray lijkt mij het beste.
Bijvoorbeeld: Bel-Ray No-Tox® Food Grade Silicone Spray
In iedergeval geen olie based smeermiddel.

Het beste antwoord

Cyclon ® Course Vet is een sterk hechtend vet met zeer goede waterbestendigheid, antislijtage en anticorrosie eigenschappen. Cyclon® Course Vet bevat P.T.F.E. waardoor soepele en langdurige smering gewaarborgd wordt. Ook vormt dit vet een kraag langs de naafranden, zodat er geen vuil en water kunnen binnendringen.

Producteigenschappen :

- Vermindert de rolweerstand
- Beschermt langdurig door een P.T.F.E. filmlaag
- Is bestand tegen zout en zoet water
- Is watervast en verzeept niet
- Tast geen RUBBER, PLASTIC of lak aan
- Is biologisch afbreekbaar.