Wie weet waar ik een een betaalbare portofoon/walkie talkie met 2-weg / full duplex kan kopen?

Ik ga van de zomer op vakantie met diverse familieleden. om onderling in het buitenland toch nog contact met elkaar te hebben (in bijvoorbeeld de auto) lijkt mij een walietalke/ portofoon wel ideaal. MAAR hierbij stel ik wel de eis dat je kunt luisteren en spreken tegelijk "2-weg full duplex" heet het geloof ik en het moet een redelijke rijkwijtte hebben. denk aan min. 3km?

Ik ben al even al het struinen geweest maar nergens op internet geven ze aan welke duplex/2-weg is...
Wie weet er een/betaalbare (denk aan 25-50euro voor set)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Full duplex gaat niet met portofoons er kan er altijd maar 1 tegelijk zenden.
25 tot 50€ kan je ook alleen maar speelgoed voor halen als jij 3 km bereik wilt hebben zul je serieuze portofoons moeten hebben en die kosten veel meer.
Zoek op marktplaats eens baar 27mc
Apparatuur Is veel makkelijker voor jou doel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie.
Imprinciepe "speelgoed" is ook oke het gaat om vakantie en een beetje met elkaar praten zonder dus de telefoon/kosten te betalen. Is zoiets wat?
http://www.bol.com/nl/p/alecto-fr-20-portofoon/9005000005513531/ staat 2-weg 3km bereik (natuurlijk zonder obstakels ertussen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan de link niet openen maar mijn ervaring met goedkope zenders is dat ze door de auto echt een klein bereik hebt.
Op mijn werk gebruiken we kenwoods en gewoon buiten in het veld een groot bereik maar in de auto's voor onderweg niet bruikbaar
En dan vallen de kenwoods onder de pro series
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, ik zie toevallig dat meerdere personen zo'n portofoon hebben aangeschaft (+- 25 ,-) om ook onderweg te communiceren. Redelijke reviews, en natuurlijk mag je niet teveel verwachten van zo'n apparaat.
Bedankt ieder geval voor de reactie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zullen het in een auto altijd een stuk minder doen, denk aan de kooi van Faraday.
Bij Dealextreme zijn diverse porto's te koop, vaak met instelbare frequenties en een vermogen tot 5 watt. Als je daar de toegestane PMR kanalen op kiest dan heb je net iets meer bereik dan de legale 0,5 watt PMR porto's (446 MHz band).
Zelf heb ik een setje van Quansheng, werkt zeer goed tot ongeveer 3 km in de vrachtwagen.
Full duplex is overigens niet handig, bovendien is je accu binnen een uurtje leeg bij continue zenden.