Zijn Apple producten goedkoper in Amerika?

Veel mensen zeggen dat ze hun IPhone of IPad in Amerika kopen omdat het daar goedkoper is, anderen zeggen dat dat helemaal niks uitmaakt. Klopt het dat Apple producten goedkoper zijn in Amerika?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (3)

Ja, het klopt dat Apple producten over het algemeen goedkoper zijn in Amerika en dit is met wel meer hardware zo. Meestal staat de prijs in dollar daar wel ongeveer gelijk aan de prijs in euro's hier. Dus als je op vakantie naar Amerika gaat is het een stuk goedkoper om daar wat hardware of Apple producten te kopen. Echter is het bestellen nooit echt voordeliger door de hoge verzendkosten en de kosten die ze bij transport en de douane nog over het product berekenen zoals inklaringskosten, btw en andere heffingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ben je goedkoper uit als je een vliegreis boekt voor een paar Apple-producten...
Of je mocht er toevallig op vakantie gaan. Echter moet je wel van tevoren kijken of het Apple-product niet uitverkocht in de desbetreffende locatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er ooit nog een open deur in getrapt moet worden, ben jij de eerste die ik bel!
Volgens mij heeft het ook te maken met dat je in Amerika Dollars hebt. Deze zijn meer waard dan Euro's. Ik had hetzelfde, een kennis ging naar Amerika en nam een paar schoenen voor me mee die daar omgerekend €40,- waren en hier in Nederland €60,-.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heeft te maken met koersverschillen.
Voor als je zelf ter plaatse bent en je neemt iets mee naar Europa kan je wel prijsvoordeel hebben.
Bv de Apple trackpad kost hier plm € 70
in Amerika is de prijs $ 50 koers nu rond de €36
Dat is dus de helft, maar als je het laat toezenden dan zit je weer met extra kosten.
Als je op zoek bent naar iets : http://www.usa2you.nl/