me stoppen slaan door als ik de oven aan zet wat te doen??

heb een groot stuk vlees in de oven gedaan die tegen het verwarmings element is gekomen ,daardoor zijn de stoppen doorgeslagen ,zodra ik de oven aanzet slaat ie gelijk uit en de schakelaar ook in de meterkast,de douche lamp is ook gepot gesprongen toen ik hem aan wilde maken , wat kan ik doen? ken wel gewoon koken op het electrische gasfornuis, als ik de verwarmings elementen schoon maak ,doet ie het dan gewoon weer? kan iemand me helpen?? gr diana

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Reddie
10 jaar geleden
Het doorslaan van de stoppen kan niet worden veroorzaakt doordat het vlees tegen het verwarmingselement is gekomen. Dat zou namelijk betekenen dat de 230V echt OP het element staat. En dat zou dus levensgevaarlijk zijn.
Je oven moet dus kapot zijn. Daardoor schakelt de meterkast ook uit.
Dat de douchelamp ook kapot ging kan hier niet echt mee te maken hebben. Toeval bestaat.

Antwoorden (1)

Mogelijk heeft het grote stuk vlees in je oven er niets mee te maken en is dat toeval.
Het lijkt er op of je de groep hebt overbelast, ook dan gaat de zekering er uit.
Staat je douche lamp op de zelfde groep?

Maar ik zou inderdaad beginnen met het schoonmaken van de oven. ( moet toch gebeuren)
Probeer hem hierna op een andere groep aan te zetten.

Je douchelamp ( kachel) staat, lijkt het op de zelfde groep als de oven.
Als die alle twee tegelijk aan staan, had je toen een probleem?