Is er al een warm-witte LED lamp ter vervanging van 100 watt gloeilamp?

En zo ja, hoeveel LED is dat dan? Tot welke sterkte gaan de huidige LED lampen, bv. bij Ikea, dus niet bij een gespecialiceerde lampenwinkel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor een vergelijkbare lichtsterkte van een 100w gloeilamp heb je ongeveer 1200 lumen nodig. De meeste led lampen komen niet verder dan rond de 800 lumen. Bijvoorbeeld een lamp van GP Lighting 10W 810 lumen. Soms kun je in webwinkels en op ebay lampen van 12w of 15w vinden waarvan de fabrikant zegt dat die 1200 lumen weergeeft met een lichttemperatuur van 3000 kelvin. Zo'n lamp komt in de buurt van een 100w gloeilamp qua lichtsterkte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zijn LED lampen van de Praxis ook goed? Ik heb hier LED lampen voor grote schroeffitting, 6 watt, vergelijkbaar met 60 watt gloeilampen.
Je kunt eigenlijk uitgaan van 10 keer het LED vermogen.
jc54