Kan ik een LED lamp, normaal via een 'trafostekker' (output 12 V, 0,5 A) op 240V, direkt op een accu (12V, 7,2 Ah of 12V, 12 Ah) aansluiten?

Ik heb een LED leesverlichting op het oog die is uitgevoerd als lees/vloerlamp. Daar ik moeilijk 240V naar de lamp kan krijgen, hoop ik dat ik de 'trafostekker' kan verwijderen en de lamp rechtstreeks op een accu kan aansluiten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, als de uitgang tenminste 12 volt DC is, d.w.z dat de trafo wisselstroom converteert naar gelijkstroom. Een accu levert nl. altijd gelijkstroom.
jc54