Bestaat er een één converter van HDMI -> VGA?

het is voor mijn ps3 zodat ik op mijn PC scherm kan spelen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zover ik weet bestaat dat niet omdat het signaal is beveiligd met HDCP. Het is een vorm van digitaal rechtenbeheer (DRM). Door de verbinding tussen ontvanger en afspeelapparaat te vercijferen hoopt men het illegaal kopiëren tegen te gaan. De data wordt uitsluitend doorgegeven aan randapparatuur die daartoe gerechtigd is. Om dat te bereiken heeft ieder apparaat dat HDCP ondersteunt een uniek intern nummer. VGA ondersteunt dit niet. Een optie is om een scherm met hdmi of rgb aansluiting te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

HDMI (digitaal signaal) naar VGA is een probleem. Je kan een converter aanschaffen maar die zijn behoorlijk prijzig. Kijk eens op het internet.

Toegevoegd na 12 minuten:
Andere oplossing
Wel kun je deze HDMI -> DVI adapter gebruiken:
http://kabeltje.com/hdmi-male-naar-d...ter-p-548.html

En dan weer een DVI -> VGA adapter
http://kabeltje.com/dvi-adapter-dvi-...ale-p-163.html

Ik weet niet zeker of de male/female combinatie klopt. Maar op kabeltje.com zijn heel wat adaptes te koop.