Wat houd een " Officiele waarschuwing met consequenties" in?

Hallo allemaal.

Ik heb de volgende vraag.
Ik werk op een service afdeling waar ik zo'n 15 medische producten repareer. En met ik bedoel ik ook alleen ik.
Er staan in de service ruimte ook spullen voor andere afdelingen. Door de haast die word gemaakt word niet altijd alles opgeruimd door de gene die er een rommel van maken. Ik probeer dit zo goed mogelijk bij te houden naast mijn eigen werkzaamheden. Nou kwam de directeur langs gister met 2 managers van een andere divisie en hij vond het een rotzooi. De volgende dag komt hij langs op de service afdeling en zegt dat die het opgeruimd wil zien als hij weer op langs loopt en andere krijg ik een "officiele waarschuwing met consequenties." Heeft iemand enig idee wat daar mee word bedoeld? Ik heb op dit moment een jaar contract, mocht dat nog nuttige informatie zijn

Alvast bedankt voor de input

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een officiële waarschuwing heeft meestal als doel een dossier te vormen. Dat kunnen ze gebruiken als ze jou willen ontslaan. Hiermee kan de werkgever bij een rechter "aantonen" dat je al gedurende langere tijd niet functioneert en daar ook op bent aangesproken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Hij heeft een jaarcontract dus dat hoeft dan gewoon niet verlengd te worden simpel.
Als ik jou was zou ik ervoor zorgen dat de collega's met wie jij jouw werkruimte moet delen aan de directeur bekend maken dat de verantwoordelijkheid voor die rommel in de werkruimte niet aan jou maar aan hen ligt. Want een officiële waarschuwing met consequenties houdt in dat jij op de lijst staat om afgevoerd te worden, oftewel jouw contract zal niet verlengd worden als er niets verandert. Mogelijk zelfs eerder beëindigd... Maar het steekt dus anders in elkaar dan gedacht wordt.
Amadea