waarom kan ik een origele film soms wel en soms niet afspelen,krijg wel het menu maar niet de film zelf ???

het betreft een dvd recorder !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met de regiocodes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Regiocode

Dvd-films kunnen een regiocode bevatten, die aangeeft op welk gebied de film gericht is. De standaard voor commerciële dvd-spelers schrijft voor dat de spelers alleen dvd's met hun eigen regiocode mogen afspelen. Hierdoor kunnen de filmmaatschappijen, om commerciële en logistieke redenen, de vrijgave en prijzen van dvd's in verschillende delen van de wereld beheersen. Veel dvd-spelers negeren echter de regiocode, of kunnen hiervoor worden aangepast. In de Verenigde Staten is dat verboden. De regiocode voor Nederland en België is 2.

Regiocode Gebied
0 Afspeelbaar in alle regio's
1 Verenigde Staten, Canada
2 Europa, Groenland, Zuid-Afrika, Lesotho, Swaziland, Japan, Egypte en het Midden-Oosten
3 Zuidoost-Azië, Zuid-Korea, Hongkong, Indonesië, Filipijnen, Taiwan
4 Australië, Nieuw-Zeeland, Mexico, Centraal-Amerika, Zuid-Amerika,
5 Rusland, andere voormalige landen van de Sovjet-Unie, Oost-Europa, het Indiase werelddeel, Mongolië, Afrika
6 China
7 Gereserveerd voor toekomstig gebruik
8 Internationale gebieden zoals vliegtuigen, schepen etc.