Misschien omdat je dan kan zien dat er nog was in zit? Je vaat kan immers makkelijk vergeten worden, maar met je natte was is dat niet zo'n pretje.

Of misschien omdat je dan eerder kunt ingrijpen als er een toch een rode sok bij de witte was zit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerste klinkt als een goede reden.
Tweede weet ik niet, bij de wasmachines die ik gehad heb, kon je bij geen enkele ingrijpen. De deurtjes kunnen pas open als het hele programma afgelopen is. Maar misschien kunnen sommige wasmachines wel gestopt en geopend worden? Als je kat erin gekropen is, kan je hem trouwens vast wel open krijgen door de stekker eruit te trekken of de deur eraf te schroeven, maar dat is misschien een beetje overdreven voor een rode sok.
Deze vraag is al eens eerder gestled en dit was het beste antwoord

Aanvankelijk was die deur noodzakelijk omdat de vergrendeling toen nog niet zo goed was als nu. Bij bovenladers zat er geen doorzichtige deur in, maar bij de voorladers wel. Dit om te voorkomen dat je de deur opentrok voor het water afgepompt was.
In die tijd stopt de wasmachine ergens in het programma om wasverzachter toe te voegen. Als je je vergiste (je dacht dat de was al klaar was) en per ongeluk de deur opentrok, had je een probleem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je een vaatwasser kunt openen tijdens het programma wanneer het moet, een wasmachine niet omdat ie vol water staat.Tenzij het een bovenlader is, deze heeft ook geen raampje, want deze is ook tijdens het wassen te openen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1
Waarom heeft een wasmachine vaak een rond raampje en wasdrogers en vaatwassers niet ?
Dat raampje danken we aan Amerika, het land waar ideeën miljoenen dollars kunnen opleveren.
Het ronde raam is een veiligheids maatregel. Als je je kind of huisdier per ongeluk in de wasmachine stopt, dan kun je door het glas zien hoe geweldig dom je bent geweest. Vind je dat vergezocht klinken ?
Nee hoor, in de VS zijn verschillende rechtszaken geweest tussen fabrikanten en consumenten die hun kroost samen met hun vuile onderbroeken in de wastrommel hadden gedaan.
De consumenten, hoe dom ook, wonnen steeds. Vandaar dat de fabrikanten al in de jaren 60 het zekere voor het onzekere namen een een duur hittebestendig raampje installeerden.
Dat blijkt overigens nog niet helemaal veilig te zijn.
In 1995 werd aan een moeder nog ongeveer 4 miljoen dollar toegewezen toen zij met een wasmachine de arm van haar zoontje had weten af te rukken.
Vaatwassers en droogtrommels zijn minder gevaarlijk omdat je er niet in kunt verdrinken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat een vaatwasser meestal in je keuken staat en het dan een vies gezicht is met je vaat erin .