ik heb een electro-gong van Zeiss-Ikon, maar op welke spanning werkt hij?

Bij Zeiss-Ikon weten ze niet eens meer dat ze 'm ooit gemaakt hebben, dus daar geen antwoord. Ik heb begrepen dat er maar 236 stuks van gemaakt zijn. Overgens het is een gong voor theaters en bioscopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Staat er geen type plaatje? Of een tekst met eigenschappen? Werkt ie op batterijen of heeft ie een vaste voeding nodig. Dan zal die waarschijnlijk tussen de 7 en 12 V werken. Een standaard beltrafo levert deze spanning.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oej, ik heb net verkeert gereageerd.opnieuw.Beste Datelmont; Er zit geen type-plaatje oid op.6 of 12 volt lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat Zeiss-Ikon nooit met die spanning gewerkt heeft. Bijkomende vraag is of het gelijk of wisselspanning is waar hij op werkt. Overigens Hij komt uit begin jaren '30. groetjes Ferro
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de kap eraf haalt, zie je dan enigszins elektronica? Of zie je een spoel wat een hamer tegen een bel slaat? Als het de spoel is dan is het zeker wisselspanning. Met elektronica zal het hoogst waarschijnlijk gelijkspanning zijn. Als je een regelbare voeding hebt kan je dit testen door de spanning langzaam op te bouwen en kijken wat er gebeurd. Maar voordat je dat doet, kijk als het lukt een foto te sturen met de kap eraf.