Een autoaccu heeft twee aansluitingen, gemerkt met - en +.
Een normale gloeilamp of ledlamp heeft ook twee aansluitingen, je sluit met twee aparte draden de twee aansluitingen van de lamp aan op de twee aansluitingen van de accu. De lamp moet wel geschikt zijn voor de spanning van de accu (12V voor een gewone autoaccu) en bij led moet je ook op de polariteit letten: + aan + en - aan -.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat wil je juist doen? Wil je tijdelijke verlichting om bv aan de motor te werken of een band te herstellen? Dan kan je dit doen zoals hierboven aangegeven.
Besef dan ook dat de lamp altijd zal blijven branden, ook als je je wagen uitschakelt.
Wil je de lamp definitief plaatsen dan zal je minstens een onderbreker moeten plaatsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een lamp permanent wilt aansluiten moet je in de handleiding zoeken waar een reserve groep zit om het aan te sluiten. Maar er zal ook een schakelaar bij zitten met een handleiding hoe die te installeren.
Wil je een tijdelijke lamp dan is de sigarettenaanstekeraansluiting (eigenlijk een stopcontact) de aangewezen weg. Er bestaan looplampen die een stekker hebben die er zo inpast.