wat ga ik meer betalen aan vastrecht als ik van 3x20A naar 3x35A ga en wat als ik van 3x20A naar 1x50A ga?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vastrecht wordt niet bepaald door het stroomverbruik het aantal ampére's, maar is een vaste kostenpost die samengesteld wordt door administratiekosten e.d. Het veranderen van de stoppen (stroomsterkte) heeft geen invloed op het vastrecht. Als je door zwaardere stoppen te plaatsen ook meer stroom gaat afnemen, zie je dit terug op de afrekening onder het kopje verbruik.
jc54
10 jaar geleden
De vraag is volgens mij meer wat kunnen de stroom draden aan in uw huis. Bij een gewoon huis liggen er stroomkabols voor max.35A dus al u naar 50A wilt gaan heeft u de kans dat alle kabols in uw huis vervangen moeten worden.
Suc6