Mijn mobiele airco blaast geen koude lucht meer uit, wat is er aan de hand?

Sinds vandaag koelt de mobiele airco in mijn kamer niet meer.
Gisteren blies er nog koele lucht uit en werd mijn kamer na een minuut of 20 wel redelijk koel, nu blaast het alleen maar lauw-warme lucht uit.

De slang die uit het raam hangt wordt ook niet heet meer, ik denk dat ik deze nu ongeveer 3 jaar in mijn bezit heb. Iemand een ideetje?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.4K
ronron1212
10 jaar geleden
Zit er een waterbak in dan zit deze vol en moet je die legen.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is het gas ontsnapt. Het kan ook zijn dat de compressor stuk is, bromt hij nog wel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hij bromt ook niet meer, het veranderen van de "Fan" modus naar "Koel" modus geeft geen verandering in het geluid, normaal bij het koelen maakt het ding een hoop meer herrie.
Vaak heeft een airco een hoge druk beveiliging. Met deze hitte kan het zijn dat de druk te hoog is en hierdoor de beveiliging de compressor stil zet.

Bij de goedkopere airco units is dit vaak het geval, die werken niet bij "extreme" hitte.