Heb je in Tsjechie een reisstekker nodig?

Passen de NL stekkers in de stopcontacten van Tsjechie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

De netspanning en frequentie zijn in Tsjechië hetzelfde als in Nederland. Je kunt er dus al jouw elektrische apparaten gebruiken.

Stekkers en stopcontacten

Voor het 'Franse' stopcontact E moet je opletten dat de stekkers van jouw geaarde apparaten een 'pingat' hebben. Als dat niet het geval is, heb je een reisstekker of wereldstekker nodig. Op deze stopcontacten kun je wel apparaten met de platte eurostekker (C) aansluiten.