Net een nieuwe kabel gekocht en nu al kapot , heb ik recht op geld terug of een nieuwe?

Ik heb via een site een oplaadkabel gekocht, vandaag binnen gekregen en eerst deed ie t goed maar later stopte ie opeens met opladen.. Heb ik recht op geld terug of een nieuwe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dat heb je als het aan de kabel lag en je de kabel niet verkeerd hebt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is uw product kapot?
Koopt u een product, en gaat dat te snel kapot? Volgens de wet is het product dan ondeugdelijk. Als dat zo is, hebt u recht op een nieuw product of een reparatie. Wil de verkoper u een tegoedbon geven? Dan hoeft u die niet aan te nemen. Deze regels gelden ook voor producten die u in de uitverkoop hebt gekocht. U hebt dan ook recht op een goed product.

Er zijn weleens uitzonderingen. Een verkoper kan zeggen dat hij geen garantie geeft op een bepaald product, bijvoorbeeld omdat het al lang in de winkel staat, omdat het niet meer zo goed werkt of beschadigd is. Koopt u dan toch het product? Dan kunt u verwachten dat het product niet helemaal goed meer is. U kunt daar dan niet mee teruggaan naar de winkel.