ik heb een (usb) microfoon, maar hoe kan ik die gebruiken op mijn pc?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
USB in computer steken.
Eventueel drivers installeren.
(Ze zijn ook alleen maar op de computer te gebruiken.)

Antwoorden (2)

U kunt een microfoon, draagbare muziekspeler of ander geluidsapparaat op uw computer aansluiten via een van de aansluitingen op de voorkant, achterkant of zijkant van uw computer. Deze aansluitingen zijn rechtstreeks verbonden met de geluidskaart of geluidsprocessor van de computer.

De meeste desktopcomputers hebben ten minste één lijningang om een muziekspeler of andere geluidsapparaat aan te sluiten en een lijnuitgang voor de luidsprekers. Deze aansluitingen bevinden zich meestal aan de achterzijde van de computer. Veel desktopcomputers bevatten ook een aansluiting voor een microfoon, meestal aan de voorkant van de computer.

De meeste laptops zijn niet voorzien van lijningangen of -uitgangen, maar meestal vindt u aansluitingen voor de microfoon en de koptelefoon aan de voorkant van de laptop.

U kunt de meeste draagbare muziekspelers ook aansluiten op een USB (Universal Serial Bus)-poort op uw computer in plaats van rechtstreeks op de geluidskaart van de computer. Als u hiervoor kiest in plaats van het apparaat aan te sluiten op een van de aansluitingen, probeert Windows het apparaat te identificeren en een stuurprogramma voor het apparaat te installeren. Op die manier kunt u een muziekprogramma of andere software gebruiken om muziek te synchroniseren met het apparaat.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een USB microfoon kan je gewoon aansluiten op een USB ingang van je PC of laptop.
Hierdoor wordt dit meestal wel als een extern geluid invoerapparaat herkend door de PC of zal je een driver van een cd moeten installeren.
Meestal wordt het inwendige geluid invoerapparaat van je PC automatisch uitgeschakeld bij het insteken in de USB poort (soms moet je zelf in configuratiescherm bij geluiden en apparaten dit omzetten).