Waarom geeft mijn linker speaker meer geluid dan mijn rechter?

Na een tijdje gebruik valt het op dat mijn linker speaker meer geluid geeft. mijn rechter geeft ook geluid maar veel minder dan mijn linker. Ik heb met geluidsbalans gewerkt en ben niet erg tevreden. Geluidskaart: Realtek HD audio. Speakers: Philips SPA5300/10. Ik heb ook de speakers verwisseld dus rode kabel met witte maar dan zelfde resultaat bij de verwisselde rechter speaker.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb ook met andere compuetrs en mp3 spelers geprobeerd. precies hetzelfde

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Hieruit blijkt het net niet in de computer te zitten want op andere computers is het net hetzelfde.
Om te beginnen eens een koptelefoon aansluiten om te testen of het dan ook zo is.
Zo ja dan zit het in de voorversterker, zo niet dan zit het verderop in de versterking of de luidspreker zelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Probleem vastgesteld,
Het voorversterker

Andere antwoorden (1)

hieruit blijkt dat je luidsprekers in orde zijn.
het kan zijn de de verbinding van je audioplugjes in je geluidskaart niet optimaal zijn.
haal ze er eens een paar keer uit en terug er in, dan is het mogelijk dat het daar aan lag, en met andere tussenliggende verbindingen die behandeling nog eens uitvoeren, en als dat allemaal geen verschil maakt kan het nog zijn dat je geluidssetje kuren vertoont, en ten verder kan je geluidskaart nog onvoldoende in je moederbord zitten, en als het tegen zit is een van de onderdelen stuk of heb je nog een snoerbreuk.