Kunnen de nieuwe apple oortjes tegen water?

Dan heb ik het over een uur in de regen ermee lopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

Echt tegen water kan elektronica over het algemeen niet, tenzij het erop gebouwd is. Maar oordopjes gebruiken in de regen moet geen probleem zijn. Geen van de essentiële onderdelen wordt ècht blootgesteld. Dat roostertje aan de bovenkant in het geval van de Apple oordopjes maakt niet zoveel uit.

Kortom in de regen is het geen probleem. Dit geldt voor alle oordopjes. Tijdens het douchen en zwemmen is het natuurlijk een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oordopjes zijn een kleine en simpele versie van luidsprekers. De elektronica in het oordopje is minder gevoelig voor water dan bijvoorbeeld een smartphone die waterschade heeft.

Het lopen in regen kan geen kwaad. De huls van een oordopje houdt spatwater tegen. Als water, op welke manier dan ook, in het oordopje komt kunnen de meeste oordopjes na het laten drogen gewoon weer gebruikt worden. De enige schade die dan op termijn ontstaan kan is corrosie op de soldeerpunten.

Let op! Volumeregelaars en microfoons in het snoer van oordopjes zijn gevoeliger voor waterschade. Daar kan corrosie zorgen voor een defect.