Is een electrisch apparaat dat niet meer werkt doordat het nat is geworden nog te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (4)

Ja, elk apparaat dat nat is geworden kan gerepareerd worden. Alleen lopen de kosten soms zo hoog op dat het niet rendabel is. Soms is goed laten drogen al voldoende.
jc54
10 jaar geleden
Soms is hij nog te repareren door hem een paar dagen op de verwarming te leggen of in de zon, als dat niet werkt moet je hem open maken en kijken (als je er verstand van hebt) wat er kapot is, soms is er iets op het printplaatje doorgebrand wat heel makelijk te solderen is of er moet een kabeltje vervangen worden. Maar dit is niet altijd het geval soms is iets niet te redden,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het zelf kan repareren zou ik dat zeker proberen. Als je het moet laten repareren wordt het denk ik minder interessant. Wat jc54 al zei zullen reparatiekosten vaak niet in verhouding staan tot de waarde van het apparaat. Daarnaast wordt bij waterschade nooit garantie op een raparatie gegeven. De kans op herhaalde of nieuwe klachten op (korte) termijn is heel aannemelijk. Vooral door de kans op erosie.

Met vriendelijke groet,
Johan van Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vraagt of een nat geworden apparaat dat defect is nog is te repareren, maar vermeld helaas niet om wel apparaat het betreft. Ik ben misschien in staat het apparaat te repareren, maar daar heb ik wel meer informatie voor nodig. Reparatie is doorgaans inderdaad erg duur.

Maar er zijn ZZP'ers zoals ik die goedkoop toch apparaten kunnen repareren. Echter moet ik erbij vermelden dat dit niet altijd zal lukken. Als je graag meer wilt weten, ga dan naar de contact pagina op mijn website, en stuur daar een email. Hopelijk kan ik wat voor je betekenen.

http://www.htfelectronics.nl