Hoe kan ik een opname van cassette naar dvd omzetten met een medion md 81721?

Ik wil een opname van een cassette van vroeger omzetten op een dvd. Met de medion 81721 kan het wel van dvd naar video maar daar heb ik niets aan. Hoe kan ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cassette? Wat voor cassette? Audio, video8, VHS?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vhs, sorry :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. dat wil niet met deze speler.
Hier wel een optie:
http://www.hema.nl/winkel/huis-en-tuin/huis/electronica/video-2-pc-(70401221)
VHS afspelen, opnemen op PC en hiervan een DVD branden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, dankje

Antwoorden (1)

Als dit een audiocassettebandje betreft zal je dit met een kabeltje met aan de ene kant twee tulpstekkertjes en aan de andere kant een 3,5 mm plugje moeten doen.
De twee tulpstekkertje sluit je aan op de uitgang van het cassettedeck en de 3,5 mm stekker op de lijningang van je computer. Daarna zal je even op internet naar een programma moeten zoeken om muziek van de cassettedeck naar de harde schijf over te spelen (bijvoorbeeld "magix music lab). Dan sla je al die liedjes van de cassette op als MP3file. Vervolgens kan je dit op een DVD branden met elk brandprogramma(Bijvoorbeeld "nero" dat het makkelijkste brandprogramma) als gegevens schijf.