Wat heb ik nodig voor totaaloplossing media?

Vanwege een kapotte DVD speler ben ik toe aan iets anders.

Wensen in volgorde:
- dient dvd's af te kunnen spelen
- Films + audio draadloos te streamen vanaf PC naar tv
- mogelijkheid om films draadloos op andere computer of tablet af te spelen
- 3D mogelijkheid
- internet op tv (met browser)
- Mogelijkheid om pc te bedienenen via tv (desktop op tv)
- aansluiten surround boxen mogelijk

Heb gelezen over mediaspeler en nas. maar zie door de bomen het bos niet meer!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit zijn aardig wat verschillende wensen. Een mediaspeler zal in de regel geen DVD's afspelen en 3D is niet gegarandeerd. De overige wensen kunnen wel met een mediaspeler. Een NAS kan gemiddeld genomen nog iets minder, het is vooral bedoeld voor opslag.
Het enige apparaat dat alles kan is een laptop of (stille!) computer, maar ook daar verdwijnt de DVD steeds vaker. Dus ga met het wensenlijstje eens kijken naar een computer of laptop en neem dan een draadloos toetsenbord erbij (bijv. Logitech Wireless Touch Keyboard k400). Voor een oplossing voor het wireless streamen moet gekeken worden naar de ontvangende apparaten. Afhankelijk van het apparaat is er een andere oplossing nodig.