Kan ik een component naar scart kabel gebruiken om mijn beamer aan te sluiten op mijn Ziggo tvontvanger zodat ik via de beamer tv kan kijken?

Of ondersteunt de HD recorder geen componenten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden. Het Ziggo kastje ondersteunt idd geen componenten. Heeft alleen hdmi en scart) En de beamer (ouder model Epson EMPTW10H) heeft geen hdmi. Als ik hem op de Home cinema aan sluit heb ik toch geen beeld?

Antwoorden (2)

Dit moet mogelijk zijn omdat zowel de scart- als de componentkabel (3x RCA) het RGB signaal voeren, geluid zal u dan wel via de TV moeten beluisteren.
Dit kan u krijgen zowel in kabel als adapter uitvoering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dit geval zou Nume aan het volgende moeten voldoen: - Het Ziggo kastje dus RGB moeten uitsturen en over SCART
- De beamer moet RGB invoer ondersteunen Maar, de beamer heeft ongetwijfeld 'Component', oftewel YPbPr. Ook al gebruikt dit ook aparte RGB signalen/stekkers, het is totaal iets anders dan RGB.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was ook niet bijster slim van alle fabrikanten om YPbPr(component) bekabeling RGB te kleuren. Nu krijg je dit soort antwoorden, denkwijzen. http://en.wikipedia.org/wiki/YPbPr
Mocht je beamer echt component gebruiken (YPbPr) en het Ziggo kastje alleen maar SCART hebben, dan zal die connectie niet gaan.
(de kans dat het Ziggo kastje een YPbPr signaal over een SCART stekker stuurt is nihil)

Mocht je Ziggo kastje geen component hebben (en beamer en/of ziggo kastje geen HDMI), dan is er altijd nog Composite Video, wat veel beamers ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Helemaal juist, helaas is composite vaak erg belabberd van kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden. Het Ziggo kastje ondersteunt idd geen componenten. Heeft alleen hdmi en scart) En de beamer (ouder model Epson EMPTW10H) heeft geen hdmi. Als ik hem op de Home cinema aan sluit heb ik toch geen beeld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat de beamer ook S-Video ondersteund. In dit geval zou ik daar voor gaan, dus van SCART naar S-Video.