Per bus: Check uit na eerste rit en check in na overstap.
Per trein: Inchecken op vertrekstation en uitchecken op aankomststation. Goede reis!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dan betaal je op de bus toch ten onrechte twee maal het aanvangstarief jochem?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gezien hoe dat werkt op de bus: het apparaat meldt 'geldige overstap'. Blijkbaar is het systeem in staat om reizen met overstap te zien als één reis.
Rieneke1
14 jaar geleden
ok suzy, bedankt!
jochem +1

Andere antwoorden (3)

Hetzelfde als altijd.
Gewoon je ov chipkaart voor de lezer(bij de poortjes)houden bij overstappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij moet je gewoon uitchekken en weer opnieuw inchekken als je weer instapt.
ik dacht dat ik dat in de krant had gelezen van de week
14 jaar geleden
Je moet altijd en overal uit- en weer inchecken tijdens de overstap. Dit wist ik zelf ook niet, tot ik het voor deze vraag nog even weer op had gezocht. Ik heb zelf namelijk hele andere informatie gekregen van meerdere conducteurs. Die gaven aan dat, als je bijvoorbeeld van Enschede naar Groningen moet reizen (dan moet je overstappen in Zwolle) je in Zwolle niet hoeft uit- en inchecken. Pas als je veranderd van vervoersmaatschappij (bijvoorbeeld van NS naar Syntes) dan moet je dat wel.
Maar dit spreekt onderstaande informatie volledig tegen en ik zou je willen aanraden om vooral onderstaande site te volgen. Je kunt dit altijd uitprinten en meenemen tijdens je treinreis, voor het geval je het de conducteur nog even uit moet leggen.. ;)