Bamboo pen selecteert zonder aan te raken, wat te doen?

Mijn pen van mijn bamboo tekentablet doet erg raar. Als ik bvb iets wil tekenen en ik zweef met me pen boven de tablet begint hij al te tekenen. Dit is niet alleen met tekenen maar ook op internet en bureaublad enzo. Wat moet ik doen? ps: opnieuw opstarten werkt niet...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even een klein vraagje, heb je de cd geinstalleerd of werk je zonder CD ? Want soms zit er verschil in 'gebruiksgemak' wanneer je de cd wel of niet geinstalleerd hebt. Ook moet je uitkijken dat je niet de knopjes aan de zijkant van je pen perongeluk aanklikt (als je die hebt).
Het is maar een gokje, want ik weet niet zeker of dit het probleem is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb alles geinstalleerd en ik druk zeker weten geen knopjes in, ik heb hem gewoon in twee vingers boven de tablet gehouden maar selecteert steeds dingen enzo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmm, vervelend. Heb je misschien een andere computer in huis waarop de software niet geinstalleerd is ? Bij mijn tekentablet was het gek genoeg zo dat hij het beter deed zonder software.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mijn bamboo pen moet ik m elke keer ,als ik mijn laptop opstart, opnieuw installeren, verwijderen en opnieuw installeren. Vreemd maar bij mij werkt het alleen zo.
Heel apart.

Antwoorden (1)

Je kunt in de software van Bamboo kiezen tussen 'Pen-mode' en 'Mouse-mode'. Bij 'Pen-mode' reageert de tablet wanneer de pen er net bovenhangt. In 'Mouse-mode' reageert de tablet alleen wanneer de pen deze aanraakt.