Wat zijn de afmetingen van een Wii cover?

Ik wil eigen Wii covers ontwerpen alleen ik weet de afmetingen niet uit mijn hoofd. Volgensmij zijn dat dezelfde afmeting voor een DVD case.
Kan iemand mij die geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Tegenwoordig worden behalve video-dvd's ook steeds meer software- en spel-cd's en -dvd's in de dvd-box verkocht, waar deze vroeger vaak in een jewelcase verkocht werden.

Een normale dvd-box is dichtgeklapt 137 x 192 x 14 millimeter.
De dvd-insert (cover) kan maximaal 184 x 274 millimeter zijn - dit verschilt soms iets per fabrikant. De hoogte is afgeleid van boxen waarin dvd's worden opgeborgen.

Een slim dvd-box is met 7 millimeter half zo dik als een normale dvd-box. De insert zal dan 184 x 267 mm zijn. Hier en daar wordt voor de cover 184 x 266 mm aangeraden.