Mag je zomaar een open willekeurigewifi netwerk gebruiken?

IK heb hier paar open source wifi netwerken in de buurt waarop ik internet kan ontvangen. Ik heb ook kabel maar dit is natuurlijk nog handigr. Ik weet nie van wie en welk netwerk het is maar kan dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, hier in het dorp heeft het centrum (horeca) speciaal open wifi netwerken aangelegd. Een open prive netwerk mag je ook gebruiken, anders zouden ze het wel beveiligen.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Eindhoven is dat er wel.
Behalve de hotspots van horecagelegenheden is er ook een open source binnenstad wifi netwerk. Erg beperkt overigens en bijna nergens binnenshuis te ontvangen.
Ja dat kan !! Maar of dat gepast is ? Het wordt er niet sneller van ! Btj dom van die mensen die geen wacht woord op hun wifi zetten . Nog gevaarlijk ook je weet nooit wat er mee gebeurt . Misschien anders om ook ben jij hun alibi . Ik was het niet ! Het is de buurman :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker is het gepast. Het gaat om een open source wifi.
Bijvoorbeeld: Het wifi-netwerk biedt iedereen gratis toegang tot alle internetopties en tal van andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld het oproepen van een interactieve stadsplattegrond, maar ook het ontvangen van berichten ‘op maat’. Voor het draadloze wifi-netwerk worden in de stad maar liefst 20 infopunten in het centrum geplaatst. Deze worden beheerd door de nieuwe marketingorganisatie Eindhoven365
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ging uit van internet zeg Vd buren ! Dat wordt dan snel trager . Internet aan geboden door winkel centra enz prima voor je s telefoon en even snel , maar doe je bank zaken er (liever ) niet mee . Gebruik dan je eigen wifi of 3 g .
Het kan wel.. Het mag ook, maar besef dat degene die het netwerk beheerd wel kan opvragen wat jij allemaal doet op zijn netwerk.(wachtwoorden/emails en meer)
Dit zal niet snel gebeuren maar onthoud het wel!!
Groet