Hoe lees (schrijf) je een smartcard?

Ik heb even geleden een smartcard gekocht op de website smartcardfocus.com om er mee te experimenteren maar bij geen enkele smartcard lezer werkt het.

Dit is de link naar de website:

http://www.smartcardfocus.com/shop/ilp/id~211/SLE5542/p/index.shtml

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Met alleen een smartcard kun je niet zoveel.
De smartcard zal leeg zijn, dus valt er ook niet veel te lezen.

Met een developmentekit kun je informatie op de kaart scrhijven. (Zie bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heb je nu gekocht?
Een lege smartcard? Of een smartcardlezer? Als je een smartcard hebt gekocht, dan is deze leeg.
Daar zul je dus eerst informatie op moeten zetten, voor je die informatie van die smarcard kunt lezen. Als je een kaartlezer hebt gekocht, zul je alleen kaarten kunnen lezen die horen bij dat type lezer.
Niet alle kaarten "passen" bij alle lezers...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
TJa...dan kun je dus je lege kaart lezen met de lezer, maar dan lees je "niets".
Je zult eerst informatie op de kaart moeten zetten, voor je hem kunt lezen.