Hoe zet je de straling uit van de magnetron?

ls ik de magnetron aan zet en zit televisie te kijken van digitenne gaat die storen er komen blokjes in beeld enzo . wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
gewoon tv uitzetten totdat magnetron klaar is.
en zo lang duurt de magnetron toch niet?
of gewoon geen magnetron meer gebruiken :P
Powergen
11 jaar geleden
Zonder die straling is het ook geen magnetron meer...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien helpt aluminiumfolie eromheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De magnetron en tv verder uit elkaar zetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het een ouwetje?

Antwoorden (4)

De magnetron uitzetten.
Het is hetzelfde als je vraagt: Hoe zet je het licht van een lamp uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit zijn geen leuke antwoorden..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht komt dat omdat de vraag wat knullig is gesteld ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt wel dus is een goed antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mee eens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch is het geen direct antwoord op de vraag. Het is een vergelijking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, correctie mijnerzijds. Had "de magnetron uitzetten" over het hoofd gezien, excuus!
de stekker van de magnetron er uit trekken uit het contact.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar dacht ik dus ook al aan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lijkt mij logisch toch? ;)
Een nieuwe magnetron kopen. (Tenzij de magnetron vlakbij de Digitenne antenne staat.)

Geen grap: er hoort geen straling uit de magnetron te komen, mogelijk is er een beschadiging in de afscherming of sluit de deur niet goed en dan is het ding echt aan vervanging toe.

NB: Voor goede en storingvrije Digitenne ontvangst is een degelijke buitenantenne, bij voorkeur op het dak of anderszins hoog geplaatst onontbeerlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een degelijke buitenantenne. Dat gaat nogal op voor de mensen die in grote appartementgebouwen wonen :-/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja... dat is niet mijn schuld.
Ik weet alleen dat digitenne op de meegeleverde binnenantenne vaak tot blokjes op het scherm leidt.
Ik heb ook ergens een digitennedingetje, aangesloten op mijn ouderwetse TV antenne buiten, en zie nagenoeg nooit storing. Niet door bromfietsen, vrachtauto's, magnetrons enzovoort.
Magnetrons werken op een hoge frequentie van 2,4 GHz met een behoorlijk vermogen. Dat werkt dus als een zender, zeker als de magnetron wat van die straling lekt en daardoor stoort op andere elektronische apparaten die ook werken op die frequentie, zoals WiFi, Dect telefoons en meer draadloze apparatuur.